zondag 9 februari 2014

Waarom veroordelen we elkaar zo?

Regelmatig wind ik me op over uitspraken over moeders die ervoor kiezen niet te werken en al even vaak over fulltime werkende moeders.

En ja, het is een gevoelig onderwerp voor mij.
Vandaar ook de opwinding. Ik vind het moeilijk, wel werken, niet werken. Toen ik fulltime werkte en nog geen moeder was, zat ik duidelijk in het kamp van de carrièremoeders. Ik vond dat vrouwen financieel onafhankelijk moesten zijn en daarom goed aan hun carrière moeten werken.


Inmiddels heb ik een keuze gemaakt die goed voelt. Ik werk als zelfstandige en kan mijn uren flexibel indelen. Die vrijheid werkt heel goed voor mij. En eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel meer uit of een moeder nu wel of niet werkt. Als het maar een keuze is waar je echt achter staat. 
In een maatschappij waarin iedereen een mening heeft over (werkende) moeders is het lastig om er achter te komen wat je nu echt zelf wilt. Mijn ervaring is dat je het antwoord niet in je omgeving vindt maar in jezelf.

Dus luisteren naar je eigen wensen en behoeften. En doen wat je zelf wilt en je lekker helemaal niets van iemand anders aantrekken!

Wil je hier meer over lezen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang binnenkort een gratis ebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten