vrijdag 31 januari 2014

Heb jij moeite met nee zeggen?


Ik heb moeite om nee te zeggen.
Als mij iets wordt gevraagd zeg ik meestal meteen ja. En vaak ook zonder na te denken. Later voel ik me ongemakkelijk. Dan wil ik er eigenlijk op terug komen. En dan voel ik me helemaal vervelend. Natuurlijk geldt dat niet voor alle situaties. Soms is ja ook echt ja.

Er is mij verteld dat je best mag zeggen dat je er later op terug komt of dat je er nog even over nadenkt. Dat probeer ik meestal ook te doen.

Voor mij had het met nog iets te maken. Ik mocht eigenlijk geen nee zeggen van mezelf. Ik vond zelfs dat mensen sommige dingen niet van mij mochten vragen. En toen realiseerde ik mij dat vragen mag en nee zeggen dus ook.


Wil je hier meer over lezen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang binnenkort een gratis ebook.
 

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten