donderdag 16 januari 2014

De zoektocht naar passie

Passie, je hoort het overal. Het lijkt wel of iedereen er naar op zoek is.
Wat houdt passie eigenlijk in?
Nog niet zo heel lang geleden was ik van het volgende overtuigd.

Passie is groots en meeslepend.
Passie moet je zoeken.
Alles wat je met passie doet gaat vanzelf en is altijd leuk.

Is dat echt zo?

Ergens had ik altijd al het gevoel dat werken leuk kan zijn en dat passie daarbij een rol speelt. Toch heb ik niet altijd gedaan wat ik leuk vond. Wat in het begin op passie leek, bleek enthousiasme te zijn. Van korte duur dus…

Het gevolg was dat ik ging zoeken naar een andere uitdaging, naar ander werk. Ik bleef zoeken naar passie.

Totdat ik moeder werd. De onvoorwaardelijke liefde die ik plots voelde was zo onbeschrijfelijk. Er ging een wereld voor me open. Mijn hoofd was niet langer meer de baas, maar mijn hart. Ik deed alles met overgave: voeden, verschonen en verzorgen.

En weet je…

Het was niet groots en meeslepend, het was overweldigend.
Ik hoefde niet te zoeken, de passie was er gewoon.
Het ging niet vanzelf en het was ook niet altijd leuk.

Wat dan wel?
Passie zit in je. Bevlogenheid, twinkelende ogen, de flow, het is er allemaal al. Het zit in jou, het zit in iedereen. Her zoekt alleen een weg naar buiten.

Het moederschap heeft er bij mij voor gezorgd dat ik weer in contact sta met mijn gevoel. En gevoel weet de weg naar passie.

Wil je hier meer over lezen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang binnenkort een gratis ebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten